כיצד לבחור את הדומיין המושלם עבור האתר העסקי שלך

אחד הצעדים החשובים ביותר בבנייה ושיקום של אתר אינטרנט הוא בחירת הדומיין – הכתובת שבעזרתה המשתמשים יוכלו להגיע לאתר. מדובר בהחלטה משמעותית במיוחד, משום שקיימת נטייה ברורה מצד משתמשים להעדיף כתובות קצרות, פשוטות וקלות לזיכרון. כמו כן, דומיין שמייצר מידית זיהוי חיובי עם העסק יכול לתרום לאמינות, לגיטימציה ולפופולריות של האתר.

בחירת דומיין איכותי היא משימה מורכבת יותר משנשמע במבט ראשון. במאמר זה נפרט על הגורמים המרכזיים שעליכם לשקול, שיקלו עליכם לקחת החלטה נכונה בנושא חשוב זה.

.com לעומת סיומות דומיין אחרות

בעולם האינטרנט, אף אחד לא יתווכח על כך ש-com. זוהי הסיומת המקובלת והנפוצה ביותר לדומיינים בעולם, והציבור נוטה לתפוס אותה כהגיוני, עסקי ואיכותי יותר מסיומות כמו .info, .net או .biz. עם זאת, לפעמים הגיון זה יצא מכלל פקפוק וחברות היי-טק יוקרתיות כמו Apple, Overture ועוד דווקא בחרו בסיומת .com למרות שהשוק שלהן אינו בעיסוק מסחרי פנים-ארצי.

מומחים בבניית אתרים ממליצים להעדיף את הסיומת .com, אבל רק אם היא אכן זמינה בשם הדומיין הרצוי. אם השם שאתם רוצים כבר תפוס, עליכם לשקול סיומות חלופיות כמו .net,. co.il או אחרת הרלוונטית לעסק שלכם.

קצר וברור או ייחודי ומשחק מילים?

כמה מילים צריך שיהיו בדומיין המושלם? התשובה אינה חד משמעית. בעוד שרבים מאמינים שדומיין קצר וברור יהיה קל יותר לזכירה ולהקלדה, אחרים יטענו שדומיין ייחודי יותר ומקורי עשוי לזכור בקלות דווקא משום שהוא שונה ויוצא דופן.

אסטרטגיה פופולארית היא לשלב את שם העסק בתוך הדומיין. כך, גם דומיין קצר וברור וגם דומיין ארוך ומורכב עשויים להיות מתאימים – הכול תלוי בשם העסק. למשל, nike.com נחשב לקצר ופשוט, בעוד myhabitracker.com  הוא ארוך יותר. אנחנו ממליצים להעדיף דומיין קצר וקליט ככל הניתן, משום שהוא יהיה קל יותר לזכור ולהקלדה.

 אך מה קורה אם עסק גדל או משנה פעילות?

חשוב גם לקחת בחשבון שעסקים צומחים, משתנים ויכולים גם להרחיב או להחליף את תחומי הפעילות שלהם. דומיין מוצלח הוא כזה שגמיש מספיק כדי לשרת את העסק גם בהמשך דרכו.

המלצות לשלבי התהליך

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא דומיין מוצלח היא לנהל תהליך יצירתי ושיטתי. הנה מספר המלצות:

  1. הירשמו לשירות סינון דומיינים ותחילו לחשוב במוח על שמות אפשריים. היעזרו בשיחות סינון עם חברים ומשפחה כדי לקבל את התגובות והרעיונות הראשוניים שלהם.

 

  1. ערכו חיפוש ברשת על השמות שעלו, בדקו אילו דומיינים תפוסים ואילו זמינים וראו מה זוכה לתגובות החיוביות ביותר. סמנו את הדומיינים שעדיין פנויים כמועמדים פוטנציאליים.

 

  1. קיימו סבב שיחות מכירה וירטואליות עם כמה שותפים עסקיים או לקוחות קצה, הציגו להם את השמות השונים ובחנו איזה דומיין מתקבל בצורה הטובה ביותר.

 

  1. מבין הדומיינים שנותרו, בררו לגבי עלויות הרישום, הארכות ודרישות משנה של הרשם. השוו מחירים ותנאים בין רשמים שונים והחליטו היכן כדאי לכם לרשום את הדומיין.

 

  1. השלימו את הרישום ורכשו את הדומיין עוד בטרם יקדימו אתכם אחרים. שריינו אותו לכמה שנים קדימה כדי לחסוך עלויות והטרדות מבעלי דומיינים תפוסים.

 

  1. לאחר רישום הדומיין, תוכלו להמשיך לאחד מספקי שירותי אירוח דומיינים ובנייה של אתרי אינטרנט, כמו חברת hostinger, על מנת להקים את האתר האינטרנטי העסקי שלכם.

 

אמרנו קודם שיש יתרונות גם לשמות דומיין קצרים וגם לשמות ייחודיים, המכילים משחקי מילים או תיאור ספציפי של העסק. התבוננו על דוגמאות כמו Google, שבחר שם דומיין יוצא דופן ומשונה במקצת, שאף שלא קשור ישירות לעסק, מצליח לתפוס את תשומת הלב. לעומתה, חברת Apple בחרה דווקא בשם קצר, פשוט וקליט – apple.com. מהו המסר שלכם?

איזו רמה של ייחודיות ויצירתיות אתם רוצים להעביר בדומיין שלכם? זוהי שאלה מרכזית שכל עסק צריך לשאול את עצמו ולפיה לבחור את הדומיין האידיאלי שילווה אותו לאורך זמן, יושב בנוחות על גב הלשון וישאר בזיכרון.

פנייה ללקוח הפוטנציאלי ליצירת קשר:

 

אתם חושבים שמצאתם את הדומיין האידיאלי עבור העסק שלכם? או שאולי אתם תקועים בתהליך ומתלבטים מה הדרך הנכונה והטובה ביותר לבחור דומיין מוצלח?

אנו מעניקים מעטפת שירות מלאה לעסקים החל משלבי התכנון וההחלטה ועד להקמת האתר המקצועי. צוות המקצוענים והמומחים שלנו יוכל לסייע לכם בכל שלבי הדרך לטובת אתר איכותי ויוצא דופן.

 

היכנסו לאתר האינטרנט שלנו או צרו עימנו קשר ישירות כדי לקבל יעוץ אישי וכלים מקצועיים לבחירת הדומיין, בנייה והפצה של אתר אינטרנט שישרת את העסק כהלכה. נשמח לסייע לכם בכל שלבי הדרך!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

נשמח לדעת איך אנחנו יכולים לעזור לך..